Kdy vytvářet firemní web na vlastní pěst a kdy svěřit tvorbu webu profesionálům?

Zvažujete, zda si firemní web vytvořit sami v on-line nástroji, použít samostatně WordPressovou šablonu nebo svěřit tvorbu webu odborníkům? Nejste spokojeni se svým stávajícím šablonovitým řešením webu? Web může být postaven na 1 000 způsobů po stránce rozsahu, rozložení prvků, struktury navigace, grafiky, tónu textace i po technické a obchodní stránce. Poodkryjte tajemství tvorby webu a zjistěte, kdy je lepší vytvořit si firemní web samostatně a kdy využít služeb odborníků.

Stanovení cíle webu a cílové skupiny

Nejprve definujte, co od webu očekáváte a jak Vám web pomůže vydělávat peníze. Cíl webu může být například posílení povědomí o značce, získání nových zákazníků anebo také vysoká návštěvnost blogu a následné zvýšení prodejů. Dobře stanovený cíl webu určí směřování a postup k naplnění cíle.

Dále je důležité ujasnit si, pro koho web vytváříte. Potřebujete znát touhy, obavy a očekávání své cílové skupiny a na webu jim poskytnou pomocnou ruku. Definice cílové skupiny Vám pomůže určit, jakým stylem zpracovat grafiku, texty, jak a kde inzerovat. Je třeba držet jednotný, konzistentní styl.

Jak na strukturu a jak stanovit rozsah webu

Otázku, jak web postavit z hlediska struktury informací, navigace a rozsahu, Vám pomůže zodpovědět průzkum (analýza) oborových klíčových slov. Web postavený na základě průzkumu ocení vyhledávače vyššími pozicemi.

Je hledaných frází hodně a dají se seskupit? Vytvořte na jejich základě navigaci webu. Mají být webové stránky obsáhlé nebo stačí krátké texty? Pokryjte v obsahu co nejvíce oborových unikátních vyhledávacích dotazů. Texty na webu ale vytvářejte pouze tak dlouhé, jak je nezbytně nutné.

Vynikající grafika není jen tak

Definice cílové skupiny Vám napoví, jak zpracovat grafiku webu. Jiným stylem bude zpracována prezentace firmy zabývající se obráběním kovů, jiným stylem bude vyveden web zahradnické firmy. Vtiskněte do webu ty správné emoce, které budou rezonovat s těmi správnými uživateli.

Při tvorbě grafiky platí pravidlo, že to jde vždy udělat lépe. Vynikající grafika webu ale vyžaduje více času a samozřejmě vyšší rozpočet.

Tvořte unikátní texty

Také texty mohou být zpracovány mnoha způsoby. Na základě poznání uživatelů mohou být texty vyvedeny spíše s profesionálním odstupem nebo naopak s cílem navázat s důvěrnější vztah.

Také vídáte při procházení internetu totožné konkurenční výhody jako jsou vysoká kvalita, nejnižší cenová nabídka nebo individuální přístup? Vyvarujte se obecným, prázdným frázím a zvyšte svoji důvěryhodnost unikátními texty.

Je Vaše textace dostatečně prodejní? Řešte touhy, obavy a očekávání Vašich potencionálních zákazníků. Na konci nebo třeba i uprostřed uveďte výzvu k akci.

Technická nastavení

Pokud máte web postaven na on-line nástroji o většinu nastavení se postarají správci systému. Neplatí to ale vždy. Některé nástroje dnes stále ještě nepodporují šifrované spojení https.

V případě vlastní instalace WordPressu je situace složitější. Tam již je nutné provést řadu nastavení.

  • Nasazení kódů analytických nástrojů
  • Nasazení kódů měřících kódů inzertních systémů
  • Validace dat před odesláním formulářů
  • Antipsam formulářů
  • Antispam emailových adres na webu (zamaskování)
  • Nastavení ULR variant s www a bez www (pomocí .htaccess)
  • Testování zobrazení webu na různých zřízeních a v různých prohlížečích
  • a mnoho dalších důležitých nastavení

Váš web běžící na Wordpressu se také může stát terčem hackerského útoku. Pokud je napadení závažnější a nelze jej vyřešit aktualizací systému nebo zásahem odborníka, pak je potřeba obnovit web ze zálohy na hostingu.

Části webu na míru

Dříve nebo později budete chtít část webu zpracovat lépe, než umožňuje Váš systém pro správu. Jedná se zejména o úpravy pro stránce uživatelské přívětivosti, vylepšení vlastní prezentace nebo budete potřebovat přizpůsobit web plánované inzerci. V takovém případě je třeba se obrátit na správce on-line nástroje nebo na externího odborníka.

Inzerce na internetu

Doba, kdy stačilo samotné spuštění webu pro získání nových poptávek, je pryč. Dnes je potřeba firemní web podpořit inzercí. Plánovanou inzerci je třeba brát v úvahu v průběhu tvorby webu. Různé tipy stránek Vašeho firemního webu osloví Vaše potencionální zákazníky v různých fázích nákupního procesu. Dobře navržená vstupní stránka zvyšuje úspěšnost inzerátů v reklamních systémech, zlepšuje uživatelský prožitek a v konečném důsledku přináší vice poptávek.

Kdy tedy vytvářet firemní web samostatně?

Pokud se rozhodnete pro tvorbu firemního webu vlastními silami, pravděpodobně se budete zabývat otázkami jako je stanovení cílů webu, jasná definici cílové skupiny, návrh struktury, rozsahu webu. Jistě budete potřebovat vynikající grafiku, ty správné texty a bezchybné technické nastavení pozadí webu. A konečně budete chtít přivést na web ty pravé návštěvníky a proměnit je v platící zákazníky. To vše konzistentně, jednotným stylem.

Zvažte, zda se Vám vyplatí zkoumat vše samostatně, nebo zda si chcete ušetřit velký kus cesty a svěřit tvorbu webu do rukou odborníků, kteří touto cestou již prošli před Vámi.

Kam dále?

Zaujal Vás tento článek a chcete se dozvědět více? Víme postavit obchodně úspěšný firemní web. Přečtěte si více o tvorbě webových stránek nebo o inzerci na internetu.